Webáruház design

/Webáruház design

Ha látsz egy kosár ikont, akkor webáruházban vagy

Az elektronikus kereskedelem a hagyományos kiskereskedelmet nagyságrendekkel megelőzve bővül, részaránya azonban még csak közelíti a 4%-ot, így még további fejlődésre számíthatunk. Előnye a vásárló számára a kényelem, az idő megtakarítás, az alacsonyabb árak és most már a gyorsaság is.

De hogyan választ a vevő a számtalan webshop közül? Ahogy egy könyvet a könyvesboltban a borító ad el, egy webshopot elsőként a designja. Itt azonban ne csak a grafikai elemekre gondolj, hanem a felhasználói élményre is. A weboldal egyszerre az üzlet és az eladó személyzet is. Egy webáruház ugyanúgy nem engedheti meg magának, hogy a vásárló összezavarodva bolyongjon, mint ahogy azt sem, hogy poros polcok és megrongálódott termékek várják. Azaz a design legyen vonzó, a termékfotók csábítóak, a navigáció és a vásárlás folyamata pedig egyszerű.

 

Mi teszi egy webáruház designját hatékonnyá?

  • Minőségi termékfotók – igényt generálnak. Sokkal inkább, mint egy hosszú termékleírás!
  • Különleges, meglepő elrendezés – olyan, mint egy jó kirakat. A trendi márkák óriási képeket és videókat használnak a nyitóoldal hátteréül. Kedvelt a kártya elrendezés is.
  • Egyszerű navigáció – egyértelmű és releváns termékkategóriákkal, jól működő termékkeresővel. Inkább görgetni kelljen, mint lapozni.
  • Promóciós üzenet – az akciókat ki kell emelni, előtérbe kell tolni. A felugró hírlevél-feliratkozás ablak szintén segíti a konverziót.
  • Felhasználói élmény – kell egy kis plussz, ami bevonja a felhasználót, ami a fizikai vásárlás élményét biztosítja.

 

webshop gyűjtőoldal

Mi az a plussz, ami az emberi hangot adja a webshophoz?

  • Demók és interaktív termékfotók – 360 fokos nézet mozgó animáció formájában, zoomolási lehetőség a részletek megtekintésére. A termék ettől sokkal kézzelfoghatóbbá, minőségileg megbízhatóbbá válik.
  • Személyre szabott kínálat – azt érezze a vevő, hogy ezeket a termékeket csak Neki gyűjtötték össze. Ennek érdekében hatékony szűrőket kell készíteni, ami segíti a termékkeresést.
  • Egyszerű vásárlás – létfontosságú a konverzió javításához. Biztosítani kell ugyanazokat a lehetőségeket, mint egy fizikai üzletben:
    • legyen nyilvánvaló, kihez fordulhat, ha kérdése van
    • „hol van a kassza”, ha már döntött
    • legyen a kiszállítás gyors és lehetőség szerint ingyenes
    • az esetleges reklamáció, visszaküldés, pénzvisszatérítés komplikáció-mentes.
  • Kipróbálás – elsősorban az online divatáru kereskedők ajánlják fel a vásárlás előtti kipróbálás lehetőségét.
  • Következetesség – ha már egy meglévő kereskedelmi márka szeretne online felületen is értékesíteni, használja ugyanazokat az elemeket, mint a fizikai üzletében. Ez a bizalmat erősíti.
  • Érzelmi kapocs – minden egyes szín, kép és tartalom hasson az érzelmekre. Ezért elengedhetetlen a márka stílusának meghatározása, természetesen a célcsoporttal összhangban.
  • Közösségi vásárlás – a szájhagyomány ereje. „Ha már mindenki erről az üzletről beszél, nekem is ki kell próbálnom.” Meg kell tehát jelenni a közösségi médiában: a szponzorált Facebook hirdetések, tweetek, Pinterest pinek, YouTube videók segítenek eljutni a vásárlókhoz és ezt az oldalon is meg kell mutatni.

 

By | 2016-10-21T13:23:37+00:00 2016 június 2|Webáruház, weboldal|

Hagyj üzenetet

Weboldalamon a felhasználói élmény javítása érdekében cookie-kat használok.

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek engem a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A honlap további használatával ezt és az adatkezelési szabályzatot jóváhagyod.

Close