Search Engine Optimization – Keresőoptimalizáslás

/Search Engine Optimization – Keresőoptimalizáslás

seo

A honlapkészítéssel foglalkozó cégek legnagyobb hívószava a keresőoptimalizálás (SEO). Tekintsük át, hogy miért is olyan fontos ez, mire kell odafigyelni, hogy honlapunk keresőmotor-barát legyen.

Először is gondolj bele, hogyan használod a netet:

  1. nagy valószínűséggel a Google-höz fordulsz, ha valamiről informálódni szeretnél, vagy konkrétan valamit vásárolni szeretnél (kutatások szerint egy honlap forgalmának legalább 65%-a így generálódik)
  2. erre válaszul kidob több tíz oldalnyi honlapot, mely (jó esetben) a Te kérdéseddel foglalkozik
  3. az első 3-4 találat fizetett hirdetés, ezt egyéni érzékenységtől függően megnézed, vagy átugrod (minden gyanús, ami reklám alapon); a többi az úgynevezett organikus találat
  4. ha az első (második, esetleg harmadik) találat kielégítette a kíváncsiságod, már mész is tovább

Ezért fontos, hogy a Te honlapod ott legyen az első ötben. Ebben segít a varázslatos SEO, melyet a honlap technikai felépítésétől a tartalommal való megtöltésén keresztül a promotálásáig folyamatosan szem előtt kell tartani. Ez a láthatóság az internetes térben, mely éppoly fontos, mint egy üzletben a termék elhelyezése: kerülendő a legfelső polc hátulja, előnyben részesítendő a kasszazóna.

 

SEO eszközök

A keresőmotorok (az egyszerűség kedvéért leginkább a Google-re fogok hivatkozni) algoritmusok alapján válogatják ki és sorolják be a honlapokat a keresési eredményükbe. Vannak bizonyos gyakorlatok, melyeket előrébb sorolással jutalmaznak, és vannak, melyeket hátrébb sorolással büntetnek. A szempontokat nem hozzák nyilvánosságra, mivel nem cél az eredmények hackelése. A cél egy felhasználóbarát internetezési élmény támogatása.

  • domain név: kerülendőek a kötőjelek, az alternatív végződések és a kulcsszavas domain nevek, mert ezek spam gyanúsak, így hátrébb sorolódnak. Ha nem is használod a www. előtagot, biztosítsd, hogy ez a forgalom is nálad landoljon, különben a Google két különböző oldalként kezeli.
  • megfelelő honlap szerkezet és egyértelmű navigáció: itt a Google a felhasználói élményt jutalmazza, mely egyben segít a látogatókat is az oldalon tartani és vissza is csábítja őket.
  • az oldal betöltési sebessége és a reszponzivitás (https://www.ampproject.org/)
  • relevancia: része lehet a földrajzi közelség, a korábbi keresések, adott napszak, stb. Egy üzletet, éttermet például érdemes regisztrálni a Google My Business oldalán.
  • a tartalom minősége: jól teszed, ha gyakran posztolsz hasznos cikkeket, videókat, melyek népszerűek és jó minőségűek. A népszerű kulcsszavak listázása helyett törekedj a látogatók igényeit kielégítő, alaposabban kifejtett tartalomra. A címek legyenek rövidek (<55 karakter), frappánsak és figyelemfelkeltőek.
  • kommentek: a rendszeres kommentelők egyre növekvő tábora azt jelzi, hogy postjaid felkeltik az olvasók érdeklődősét, legyen szó negatív vagy pozitív megjegyzésekről.
  • meta tag és cím tag: bár a poszt rövid összefoglalója (<160 karakter) nem biztos, hogy előbbre sorolást eredményez, de segíthet felkelteni az olvasó figyelmét, hiszen ez az, ami megjelenik a keresőben. A címtag tartalmazza a kulcsszavakat és a márkanevet, rövid mondatként! Ez a „call to action”!
  • linkek: a belső linkekkel az oldaladon tartod látogatóidat, ha pedig másik honlap használja a tiédet hivatkozási alapul, az a „szaktekintélyed” növeli. Úgy tűnik azonban, hogy a sok mesterségesen kreált link miatt ezt már nem igazán jutalmazza a Google.
  • kereső illusztráció (schema markup): megjeleníthetsz egy kiemelt képet vagy vásárlói értékelést is a találati listában.
  • képek megnevezése: a keresőmotorok nem „látják” a képeket, de tudják értelmezni a feliratokat. Ezért készíts leírást minden média fájl beágyazásakor az „alternative text” dobozban! Szöveg tartalmat ne kép formátumban közölj.
  • közösségi média: bár a keresési eredményekre gyakorolt hatása egyelőre vitatott, a látogatottságot egészen biztosan növeli a megfelelő közösségi média jelenlét.

 

Mit büntet a Google?

Röviden: mindent, ami csökkenti a felhasználói élményt. Van néhány gyakorlat (black hat), mely bár könnyű prédának tűnik, igazából ellentétes hatású:

  • kulcsszó halmozás
  • másolt tartalom
  • linkvásárlás és –cserélés
  • tolakodó reklámok
  • rejtett szövegek és linkek

Ezen az oldalon pedig jó pár szabadon letölthető SEO eszközt találsz: http://tools.seobook.com/

 

Forrás:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Keres%C5%91optimaliz%C3%A1l%C3%A1s

https://moz.com/beginners-guide-to-seo

https://searchenginewatch.com/2016/01/21/seo-basics-22-essentials-you-need-for-optimizing-your-site/

http://www.hobo-web.co.uk/seo-tutorial/

By | 2016-10-21T13:23:37+00:00 2016 május 11|Egyéb, SEO|

Hagyj üzenetet

Weboldalamon a felhasználói élmény javítása érdekében cookie-kat használok.

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek engem a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A honlap további használatával ezt és az adatkezelési szabályzatot jóváhagyod.

Close