A 2016-os főbb irányvonalak a logó tervezésben – Avagy divat-e a trend

/A 2016-os főbb irányvonalak a logó tervezésben – Avagy divat-e a trend

Névtelen-1

Azzal a szándékkal ültem le megírni ezt a posztot, hogy bemutassam a 2016-os év logó tervezési trendjeit. Menet közben rá kellett jönnöm, hogy itt nem a nagy újdonságokat, a divatot kell keresnem, sokkal inkább a fejlődési irányokat, fő csapásvonalakat, melyeket a designerek kialakítanak. Köszönhető ez leginkább a logó speciális voltának, melynek célja mindenkor egyértelműen és összetéveszthetetlenül azonosítani a márkát, a terméket.

A jó logó ismérve az üzenetet hordozó elemek tökéletes összhangja. A logó egy komoly értékkel bíró védjegy, mely hordozza a márka arculatát, így nyilvánvalóan nem változhat évről évre. Ám egyrészt az információs technika robbanásszerű fejlődése komoly kihívás elé állítja a cégeket a gyakori és személyes interakciók révén, másrészt a vállalat növekedése is szükségessé teheti a változtatást.

A főbb irányzatok tehát a következőek:

1.      Flat logók

Jellemzők: letisztult, egyszerű vonalak és színek, ikonikus

Mit tükröz a márkáról: nyílt és őszinte

Ezért jó választás: reszponzív, online és offline is jól használható, színesben és fekete-fehérben egyaránt, gyorsan betölthető

2.      Árnyékolt

Jellemzők: egy szín különböző árnyalataival operál

Mit tükröz a márkáról: kivitelezéstől függ, hogy nosztalgikus vagy modern

Ezért jó választás: letisztult

3.      Kézírás

Jellemzők: kézírásszerű fontok, lefirkantott alakzatok, egy-két kézzel írt betű kombinálva más design elemekkel; vagy az olyan hibrid verziók, melyek nem tűnnek igazán kézzel írottnak, de digitálisnak sem.

Ide sorolnám a vintage, vagy old-school logókat is, melyek a régi címfestők világát idézik.

Mit tükröz a márkáról: becsületes, bizalmas, személyes

Ezért jó választás: bájos

4.      Kinetikus logók

Jellemzők: úgy változik, hogy ugyanaz marad; példa: a Google naponta változó logója

Mit tükröz a márkáról: dinamikus, friss

Ezért jó választás: a márka több ember számára lehet vonzó; bemutatja a cég különféle tevékenységeit, fontos azonban, hogy mindig rímeljen az alap logóra

5.      Negatív tér

Jellemzők: a formának van egy másodlagos jelentése is, melyet a kitöltetlen tér hordoz

Mit tükröz a márkáról: lenyűgöző

Ezért jó választás: mélyebb üzenetet közvetít anélkül, hogy extra elem kerülne a logóba; izgalmas a fogyasztónak „a másik ábra” meglátása

6.      Betűhalom

Jellemzők: darabold fel a márkanevet, vagy üzenetet, majd rendezd át az elemeket; forgasd el a betűket

Mit tükröz a márkáról: játékos, interaktív

Ezért jó választás: játékra hívja a fogyasztót, mint egy keresztrejtvény; kiválóan alkalmas hosszú nevek befogadható megjelenítésére

7.      Vonalas grafika

Jellemzők: változatlan vastagságú, egyszínű vonalakkal megrajzolt logó, mint egy drótból hajtogatott címer

Különösen dinamikus, ha egy, folytonos vonallal rajzolták.

Mit tükröz a márkáról: friss, letisztult, egyszerűségében őszinte, kézimunka

Ezért jó választás: üdítően friss látvány a sok színes-szagos logó tömegében

8.      Geometria

Jellemzők: geometrikus alakzatok használata a háttérben, vagy a betűkben

Mit tükröz a márkáról: cool – kreatív, minimál és kifinomult

Ezért jó választás: vonzza a szemet és dekoratív

9.      Védjegy

 

Jellemzők: csak a márkanév, kiegészítő grafikai elemek nélkül

Mit tükröz a márkáról: kortalanságot, örökséget

Ezért jó választás: könnyen integrálható honlapokra, applikációkra; könnyen felidézhető

Forrás: JustinCreative, 99design, Noupe

By | 2016-10-21T13:23:37+00:00 2016 február 18|Egyéb|

Hagyj üzenetet

Weboldalamon a felhasználói élmény javítása érdekében cookie-kat használok.

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek engem a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A honlap további használatával ezt és az adatkezelési szabályzatot jóváhagyod.

Close