Azzal a szándékkal ültem le megírni ezt a posztot, hogy bemutassam a 2016-os év logó tervezési trendjeit. Menet közben rá kellett jönnöm, hogy itt nem a nagy újdonságokat, a divatot kell keresnem, sokkal inkább a fejlődési irányokat, fő csapásvonalakat, melyeket a designerek kialakítanak. Köszönhető ez leginkább a logó speciális voltának, melynek célja mindenkor egyértelműen és összetéveszthetetlenül azonosítani a márkát, a terméket.
A jó logó ismérve az üzenetet hordozó elemek tökéletes összhangja. A logó egy komoly értékkel bíró védjegy, mely hordozza a márka arculatát, így nyilvánvalóan nem változhat évről évre. Ám egyrészt az információs technika robbanásszerű fejlődése komoly kihívás elé állítja a cégeket a gyakori és személyes interakciók révén, másrészt a vállalat növekedése is szükségessé teheti a változtatást.
A főbb irányzatok tehát a következőek:
1. Flat logók
Jellemzők: letisztult, egyszerű vonalak és színek, ikonikus
Mit tükröz a márkáról: nyílt és őszinte
Ezért jó választás: reszponzív, online és offline is jól használható, színesben és fekete-fehérben egyaránt, gyorsan betölthető
2. Árnyékolt
Jellemzők: egy szín különböző árnyalataival operál
Mit tükröz a márkáról: kivitelezéstől függ, hogy nosztalgikus vagy modern
Ezért jó választás: letisztult
3. Kézírás
Jellemzők: kézírásszerű fontok, lefirkantott alakzatok, egy-két kézzel írt betű kombinálva más design elemekkel; vagy az olyan hibrid verziók, melyek nem tűnnek igazán kézzel írottnak, de digitálisnak sem.
Ide sorolnám a vintage, vagy old-school logókat is, melyek a régi címfestők világát idézik.
Mit tükröz a márkáról: becsületes, bizalmas, személyes
Ezért jó választás: bájos
4. Kinetikus logók
Jellemzők: úgy változik, hogy ugyanaz marad; példa: a Google naponta változó logója
Mit tükröz a márkáról: dinamikus, friss
Ezért jó választás: a márka több ember számára lehet vonzó; bemutatja a cég különféle tevékenységeit, fontos azonban, hogy mindig rímeljen az alap logóra
5. Negatív tér
Jellemzők: a formának van egy másodlagos jelentése is, melyet a kitöltetlen tér hordoz
Mit tükröz a márkáról: lenyűgöző
Ezért jó választás: mélyebb üzenetet közvetít anélkül, hogy extra elem kerülne a logóba; izgalmas a fogyasztónak „a másik ábra” meglátása
6. Betűhalom
Jellemzők: darabold fel a márkanevet, vagy üzenetet, majd rendezd át az elemeket; forgasd el a betűket
Mit tükröz a márkáról: játékos, interaktív
Ezért jó választás: játékra hívja a fogyasztót, mint egy keresztrejtvény; kiválóan alkalmas hosszú nevek befogadható megjelenítésére
7. Vonalas grafika
Jellemzők: változatlan vastagságú, egyszínű vonalakkal megrajzolt logó, mint egy drótból hajtogatott címer
Különösen dinamikus, ha egy, folytonos vonallal rajzolták.
Mit tükröz a márkáról: friss, letisztult, egyszerűségében őszinte, kézimunka
Ezért jó választás: üdítően friss látvány a sok színes-szagos logó tömegében
8. Geometria
Jellemzők: geometrikus alakzatok használata a háttérben, vagy a betűkben
Mit tükröz a márkáról: cool – kreatív, minimál és kifinomult
Ezért jó választás: vonzza a szemet és dekoratív
9. Védjegy
Jellemzők: csak a márkanév, kiegészítő grafikai elemek nélkül
Mit tükröz a márkáról: kortalanságot, örökséget
Ezért jó választás: könnyen integrálható honlapokra, applikációkra; könnyen felidézhető
Forrás: JustinCreative, 99design, Noupe
Hagyj üzenetet