2017 főbb webáruház-design trendjei

/2017 főbb webáruház-design trendjei

A Karácsony közeledtével foglalkozzunk ismét az e-kereskedelemmel.

Összeállítottam egy listát a 2017-es év várható webáruház-design trendjeiről. Elöljáróban annyi, hogy

továbbra is elsődleges szempont a felhasználói élmény (UX – user experience) lesz.

Olvass tovább a részletekért:

1. Látványelemek mindenhol

2017 webshop trend

Te ellen tudsz állni a csábításnak, mikor a monitoron megjelenik az álom-mobiltelefonod

életnagyságban (vagy még annál is nagyobb képen)? Sőt, még jobb, ha egyúttal azt is bemutatják,

hogy milyen csodás képeket készít, amit egy mozdulattal megoszthatsz barátaiddal, és még a

tárgyalóasztalon is milyen jól mutat. Óriási képek és videók biztosítják online felületen azt a vásárlási

élményt, amit eddig a márkakereskedők szalonjai nyújtottak.

Ehhez nagy és reszponzív tipográfia is társul, hiszen a tartalom (és a hívószavak) ugyanolyan fontos,

mint a látvány (lásd #3).

2017 webshop trend

Hogy miben lesz ez más 2017-ben? Ezekkel a hatalmas képekkel és videókkal hamarosan már nem

csak a nyitó oldalon találkozhatunk, hanem a termék aloldalakon is.

2. Minél kisebb a kijelző, annál hosszabb a görgetősáv

Az oldalak görgetése a mobilkultusz hozadéka. Egyrészt egyre nagyobb arányú a mobileszközökkel

történő internet-fogyasztás, másrészt egyre szélesebb a webáruházak árukínálata. A kicsi képernyő

és a nagy számú áru legoptimálisabb kombinációja a görgetés.

Mi változik 2017-ben? A görgetés folyamatába is beépülnek a gesztusok. A képernyő végigsimításával

irányíthatóbb és gyorsabb lesz a görgetés, mint a gombok használatával.

3. Történetmesélés

2017 webshop trend

Az elektronikus kereskedelem egyik fő iránya, amikor a vizuális bemutatókhoz sok-sok tartalom is

társul. A márka történetének elmesélése segít kiemelkedni a tömegből, érzelmi köteléket hoz létre,

így növeli a lojalitást és az értékesítést. Ezt támogatják technikailag a parallax effektusok és

animációk, melyeket az előző pontban bemutatott görgetések aktiválnak.

4. Reszponzivitás, a mobileszközök elsőbbségével

Hiszen többen vásárolnak okostelefonról, mint asztali számítógépről. Ez a trend alapozta meg a

hatalmas képek, ujj-barát gombok és ikonok világát. Ezért kerül egyre több hamburger menü a

desktopok képernyőjére is.

5. Az e-kereskedelemnek is meglesz a maga Google-ja

A dinamikus keresés kialakítása nagy kihívás elé állította a fejlesztőket. Ma már gyorsan lehet

böngészni egy webáruházban anélkül, hogy a termék teljes nevét begépelnéd. A jövő pedig a hang

alapú, vagy digitális szolgáltatásoké, és a csevegő alapú vevőszolgálatoké.

2017-ben virtuális asszisztensek segítik majd a vásárlókat, így sokkal inkább személyreszabott és

interaktív lesz az online vásárlás.

6. Interaktív vásárlás = materiális design + kártya elrendezés + animációk

2017 webshop trend

A Google materiális designnal korszerűsítette androidos elemeit. Az elektronikus kereskedelemben is

az élénk színek, árnyék hatások, mozgó elemek és tartalom fókuszú megközelítés a leginkább

kívántos.

2017-ben várhatóan ezek mellett még hangsúlyosabbá válik a kártya elrendezés, a reszponzív

animációk és -interakciók is. Az előbbi a navigációt könnyíti meg, az utóbbi pedig a konkrét vásárlást,

egyszerűbbé és gyorsabbá téve a tranzakciókat.

  • Rotálódó gombok és ikonok, betöltő sávok, értesítések és még több animáció vonzza majd a

vásárlók figyelmét.

  • Görgetésre aktiválódó gombok irányítják a szemét, zoom-in és virtuális felpróbálási

lehetőségek teszik majd ellenállhatatlanná a terméket.

  • Megszokottá válnak a színüket változtató kosár gombok, melyek akár azonnal fel is ajánlják a

fizetési lehetőséget.

7. Big data

Azaz a fogyasztói vásárlási minták felhasználásával személyre szabott termékportfolió kialakítása. Így

– a kezdő példánkhoz visszatérve – álomtelefonod rögtön a kedvenc színedben pompázik majd a

képernyőn, előlapján felvillantva az általad használt alkalmazásokat. A jövőben minden egyes

vásárlónak saját, exkluzív online üzlete lesz, a korábbi keresései és preferenciái alapján.

2017-ben már valós idejű analitikák alapján optimalizálható lesz a kínálat, az árak és promóciók.

8. Kiterjesztett valóság és magával ragadó élmény

Egyre több ruhát és kiegészítőket kínáló online üzlet biztosít virtuális felpróbálási lehetőséget, a

felhasználó webkamerája segítségével. Szintén elterjedőben vannak az olyan online üzletek, ahová

egy VR szemüveg segítségével be is léphetsz és válogathatsz.

Vásárlás a jövőben

Mindezen eszközöket akkor tudja egy márka jó használni, ha ismeri a vásárló teljes útját és ezek

alapján előre vetíti az igényeit. A felhasználóbarát design trendek pedig segítenek a vásárló

figyelmének megtartásában és a kapcsolat építésében.

Forrás:

inkoniq.com

webdesignerdepot.com

www.userinsight.com

By | 2016-12-12T09:16:26+00:00 2016 december 12|Egyéb, Trend, Webáruház|

Hagyj üzenetet

Weboldalamon a felhasználói élmény javítása érdekében cookie-kat használok.

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek engem a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A honlap további használatával ezt és az adatkezelési szabályzatot jóváhagyod.

Close